Ruilingen, retouren en klachten
Ruilen.
Past het artikel je niet en wil je graag een andere maat stuur dan een mailtje naar webshop@douwesdump.nl wat je graag zou willen ontvangen.
Je krijgt dan van ons een link voor het printen van een retourenlabel, deze kosten zijn dan voor jou.
In Nederland is dat 3,95, vanuit Belgie und aus Deutschland wa(s)t retourneren is 7,95.
Rolt het hier binnen, sturen we per omgaande de juiste maat op, deze kosten zijn dan voor ons.
Dit geld niet voor een bestelling met een product wat niet op de webshop staat, op speciaal verzoek, dan zijn ALLE verzend kosten voor jou.
Meestal staan deze produkten niet voor niks niet online, gebruikte of discussie gevoelige producten bv.
Retourneren.
Ga je je bestelling, of een gedeelte ervan retourneren, stuur dan een meeltje naar webshop@douwesdump.nl.
Je krijgt dan van ons een link om een retourlabel te printen tegen gereduceerd tarief.
In Nederland is dat 3,95, vanuit Belgie und aus Deutschland wa(s)t retourneren is 7,95.
Ga je alles terug sturen heb je wettelijk recht op het vergoeden van de eventuele 1e porto kosten van ons naar jou, ook die gaan we dan vergoeden.
Dit geld niet als je een gedeelte van je bestelling houd, dan blijven de evt. eerste porto kosten voor jou.
Ook hier weer geld; niet voor een bestelling met een product wat niet op de webshop staat, op speciaal verzoek, dan zijn ALLE verzend kosten voor jou, ook terug sturen.
Meestal staan deze produkten niet voor niks niet online, gebruikte of discussie gevoelige producten bv.
Klachten.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te meelen naar info@douwesdump.nl.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Voor degene die van kleine lettertjes houd, hier de officielle lezing;
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.
Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Alleen de kosten voor retour van jou naar de ons zijn voor eigen rekening.
Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@douwesdump.nl.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan het zijn dat we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Meer informatie vindt u hier: https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/eisen-gedragscode/bedenktijd-herroepingsrecht
Heb je een klacht, graag eerst bij ons kenbaar maken door te mailen naar info@douwesdump.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."